You are currently viewing Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn?

Jak stworzyć dobry profil na LinkedIn?

LinkedIn to zdecydowanie najbardziej popularna platforma dla profesjonalistów. Stanowi ogromną bazę kontaktów zawodowych, ale też aktualnej wiedzy z wielu dziedzin i branży. Ponad 9 mln firm wystawia tam co miesiąc ponad 10 mln ofert pracy, dlatego też korzystają z niego między innymi osoby szukające pracy jak i rekruterzy którzy często używają LinkedIna jako główne miejsce pozyskiwania kandydatów. Głównie z tego powodu warto jest zadbać o swój profil.
W tym artykule dowiesz się co jest niezbędne do stworzenia atrakcyjnego profilu na tej stronie. 

  1. Cel 

Na początku warto się zastanowić po co chcesz stworzyć profil na LinkedIn?

Jeżeli chcesz szukać pracy – jakiego pracodawcę chciałbyś przyciągnąć swoim profilem?
A może chcesz być na bieżąco z rynkiem i sam wstawiać artykuły na temat swoich zainteresowań – do kogo powinny trafiać Twoje posty? 

Warto się nad tym zastanowić, bo pomoże to w dalszym prowadzeniu konta!

2. Pierwsze wrażenie, czyli zdjęcie profilowe

Aktualne, najlepiej biznesowe zdjęcie to pierwszy krok do przyciągnięcia pracodawcy do Twojego profilu. Profile z fotografią zdobywają o wiele więcej zaproszeń do kontaktów i są lepiej postrzegane przez inne osoby. LinkedIn wprowadził opcje łatwej obróbki zdjęć, gdzie możesz nałożyć lekki filtr lub poprawić kontrast swojego zdjęcia. 

Możesz również ustawić zdjęcie w tle – najlepiej przedstawiające Ciebie, może być z poprzedniej pracy np. w sytuacji gdzie prowadzisz warsztat, z konferencji. Jeżeli nie posiadasz takiego zdjęcia – warto skorzystać ze zdjęcia stockowego nawiązującego do Twojej pracy (polecam skorzystać z canvy).

3. Nagłówek 

W wyszukiwaniach lub gdy wstawisz post, poza Twoim imieniem i nazwiskiem będzie pojawiał się też nagłówek. Jest to pierwsza rzecz którą zauważy potencjalny pracodawca więc warto o nią zadbać.
Musi być krótki dlatego zawrzyj tam najważniejsze informacje i słowa kluczowe opisujące Ciebie. Może to być branża w której się specjalizujesz, Twoje największe osiągnięcie lub obecna nazwa stanowiska.

4. Podsumowanie zawodowe (summary) 

Jest to rozwinięcie nagłówka, czyli krótkie podsumowanie tego co dotychczas robiłeś, czym najbardziej chcesz się wyróżnić. Warto napisać:
-kim jesteś?
-w czym się specjalizujesz?
-co cię wyróżnia spośród innych kandydatów? 
-w czym możesz pomóc? 
Dzięki rozwinięciu tej sekcji dajesz okazję innym użytkownikom na dłuższe zainteresowanie Twoim profilem i od razu wyróżniasz swoje mocne strony.

5. Najważniejsze: doświadczenie 

To tutaj jest miejsce na wpisanie po kolei swoich stanowisk i szczegółowe opisanie czym się zajmowałeś. Dobrze jest robić tą część razem ze swoim CV, bo jest to też forma CV ale w formie profilu internetowego. Zadbaj o aktualność i konkrety – znowu zadbaj o słowa klucze, napisz z jakich programów i technologii korzystałeś, jakie były Twoje konkretne zadania lub projekty. Jest to sekcja na którą rekruterzy bardzo zwracają uwagę. 

6. Umiejętności oraz rekomendacje

W obecnej wersji LinkedIn w umiejętnościach na górze pojawiają się 3 najsilniejsze kompetencje potwierdzone przez Twoich znajomych. Słowa klucze które wpisujesz często pojawiają się w wyszukiwaniach rekruterów dzięki czemu mogą Cię po nich znaleźć – zadbaj więc żeby były konkretne i określały Twoje najważniejsze umiejętności. Mogą być to jakies programy, języki programowania, znajomość konkretnych metodologii. 

Rekomendacje to osobna sprawa i wymagają zaangażowania Twoich kontaktów, ale są bardzo cenne. Pamiętaj, że zawsze możesz o nie poprosić. Wystarczy wejść na profil osoby od której chciałbyś otrzymać rekomendacje i kliknąć opcję „more”, a następnie “request a recommendation” ☺ 

7. Zadbaj o rozwój sieci

Posiadanie sieci jest ważne ale pamiętaj że liczy się jakość, a nie ilość. Inaczej będziemy ją budować szukając pracy, a inaczej szukając wartościowych informacji na tematy które nas interesują. 
Za każdym razem jednak warto dodać wiadomość powitalną dla nowo zapraszanych kontaktów – przynajmniej się przedstawić. Od razu tworzymy lepsze pierwsze wrażenie 🙂 

Są to najważniejsze elementy do uzupełnienia na profilu. Dobrze uzupełnione konto pozwala na przyciągnięcie wielu rekruterów z ofertami pracy, a także pozwala poznać wiele ciekawych osób. Warto więc do profilu na LinkedInie podejść na poważnie i na prawdę o niego zadbać – w końcu będzie to Twoja profesjonalna wizytówka!

Dodaj komentarz