You are currently viewing Nagłówek na Linkedin, który wyróżni Cię z tłumu!

Nagłówek na Linkedin, który wyróżni Cię z tłumu!

W dzisiejszym świecie biznesu, gdzie konkurencja gna jak szalona, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej jest wyróżnienie się spośród tłumu. W oceanie profili na LinkedIn, jak sprawić, aby to właśnie Twój profil przyciągał uwagę? Odpowiedź jest prosta: zacznij od doskonałego nagłówka.

Zacznijmy od podstaw: nagłówek to w zasadzie Twój pierwszy punkt styku z innymi użytkownikami LinkedIn. To Twoja wizytówka, Twoje jedno okno na świat zawodowy. Dlatego też, musi on być wystarczająco przyciągający, aby sprawić, że inni będą chcieli kliknąć i dowiedzieć się więcej. Największy błąd popełniany przez większość użytkowników, to pozostawienie domyślnego nagłówka stworzonego przez Linkedin, którym jest nazwa Twojego obecnego stanowiska oraz firma, w której pracujesz. 

Nagłówek pełni funkcję informacyjną (informuje o tym, czym się zajmujesz) oraz pozycjonującą. W wyszukiwaniach lub gdy wstawisz post, poza Twoim imieniem i nazwiskiem będzie pojawiał się też nagłówek. Jest to pierwsza rzecz, którą zauważy potencjalny pracodawca więc warto o nią zadbać. Ta część profilu, ma najwyższy wskaźnik indeksowania SEO na LinkedIn (czyli pozycjonowania Twojego profilu w wyszukiwaniach).

Zanim przejdziemy do informacji, co w tym nagłówku napisać, pokażemy Ci najpierw, jak edytować domyślny nagłówek.

Kliknij na ołówek znajdujący się pod Twoim zdjęciem w tle, a następnie odnajdź sekcję „Nagłówek”:

Jak napisać własny nagłówek?

Idealny nagłówek = słowa kluczowe + dodatkowe elementy przyciągające uwagę.

Najlepiej, aby nie był długi, dlatego zawrzyj tam najważniejsze informacje i słowa kluczowe opisujące Ciebie. Może to być branża, w której się specjalizujesz, bądź branża, w której zamierzasz poszukiwać pracy, twoje największe osiągnięcie lub obecna nazwa stanowiska. Przemyśl, jakie słowa kluczowe są najważniejsze w Twoim obszarze działania i postaraj się je uwzględnić w nagłówku. Jeżeli nie zadbasz o te elementy, to niestety, ale nie pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na LinkedIn.

Przy tworzeniu własnego nagłówka, warto zainspirować się innymi, dlatego mamy dla Ciebie zadanie. Wpisz w wyszukiwarkę LinkedIn nazwy stanowisk podobne do Twoich, np. „rekruter” czy „Specjalista ds. social media” i zobacz, jakie otrzymasz wyniki. To ćwiczenie nie tylko pomoże Ci zainspirować się do stworzenia własnego nagłówka, ale uświadomi Ci, czego brakuje w nagłówkach osób, które nie wyróżniają się w gąszczu innych osób.

Twój nagłówek to wyróżnik, nie bój się więc dodać przymiotników, które wzmocnią przekaz.

Metamorfoza nagłówka:

Przed:

„Specjalista ds. marketingu w XYZ” (Twoja obecna firma)

Po zmianie:

🔹 Marketing — kreatywny specjalista z 3-letnim doświadczeniem | 📈 SEO | 📲 Social Media

PRO TIP: Wykorzystaj emotikony, które uatrakcyjnią Twój nagłówek, np. ze strony https://emojiteka.pl/

Dobre przykłady nagłówków:

  • 19 lat doświadczenia w nauczaniu 👩‍🏫 Doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz rekrutacji pracowków | Poszukuję nowych wyzwań w działach HR 🔍
  • 👩‍💻 Rekruter z 7-letnim doświadczeniem | Rekrutacja | eRecruiter | Rekrutacje międzynarodowe
  • QA Team Leader | Quality Assurance Engineer | QA Automation Engineer | manual tester | Open to new, remote opportunities
  • ✅ 10 lat doświadczenia w branży handlowej | 📈 Sprzedaż | 🔹 Handel | 🔹 Obsługa klienta
  • 🔹 Finanse i księgowość | 📊 Analiza danych | 📑 Raportowanie | SQL

UWAGA! Najważniejsza część Twojego nagłówka to jego pierwsze słowa dlatego, że jest ona widoczna przy każdej publikacji bądź Twoim komentarzu zostawionym na Linkedin. 

Nagłówek na LinkedIn to kluczowy element Twojego profilu, który może sprawić, że zostaniesz zauważony w tłumie lub zginiesz w szarym morzu innych użytkowników. Dlatego też, zainwestuj czas i wysiłek w stworzenie nagłówka, który wyróżni Cię z tłumu i przyciągnie uwagę potencjalnych pracodawców i rekruterów.

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat stworzenia skutecznego profilu LinkedIn, zapraszam do zapoznania się z naszym e-bookiem „LinkedIn bez Tajemnic – Praktyczny Poradnik”. To praktyczny zbiór wskazówek dla każdego, kto chce zacząć swoją przygodę na platformie LinkedIn, lub już posiada profil, ale nie wie, jak go rozwinąć. W tym e-booku przygotowałyśmy porady zarówno dla tych, którzy chcą wykorzystać LinkedIn’a do znalezienia pracy, jak i dla tych, którzy chcieliby zbudować swoją markę osobistą w sieci i zbudować wizerunek eksperta.

Link do e-booka: https://poradnikkariery.pl/produkt/e-book-linkedin-bez-tajemnic/

Nie czekaj, zainwestuj w swój rozwój zawodowy już dziś!

Dodaj komentarz